Jdi na obsah Jdi na menu
 


Co by mělo dítě umět, než nastoupí do školky !!!

Co bych měl umět,

 než nastoupím do školky

 

1. Orientace, znalost:

• Znám své jméno a vím, kde bydlím.

• Znám členy své rodiny.

• Dokážu pojmenovat nejdůležitější části těla (hlava, ruce, břicho...).

• Poznám si své oblečení - Všechny věci mám podepsané!

• Dokážu se svléknout i obléknout.

• Dokážu si obout a zout bačkory, boty.

 

2. Motorika:

• Zvládám déletrvající chůzi (nevozte mě stále autem nebo na kočárku).

• Dokážu stavět z kostek.

• Rádo čmárám, kreslím, pojmenuji svoji kresbu.

 

3.Sebeobsluha:

• Umím si umýt ruce mýdlem.

• Samostatně používám ručník.

• Dudlík nepoužívám ani k usínání.

• Nepoužívám pleny.

• Umím používat WC - ne nočník, zvládám základy hygieny.

• Umím se vysmrkat, utřít si nos, používám papírové kapesníky.

• Aktivně hlásím své potřeby (např. potřeba WC).

• Dokážu při jídle sedět u stolu.

• Dokážu pít ze skleničky.

• Dokážu jíst samo (nekrmte mě) a lžící, starší děti i příborem. • Při obědě jím polévku a hlavní jídlo.

• Umím ukusovat pečivo (nekrájejte mi kousky).

• Jsme zvyklý na pestré složení stravy (včetně zeleniny a ovoce).

• Jím zdravě.

 

4. Samostatnost, komunikace s okolím:

• Dokážu být určitou dobu či dle potřeby samo bez svých blízkých.

• Chápu nutnost odloučení.

• Dokážu se přizpůsobit novým podmínkám, pobytu ve větším kolektivu dětí.

• Jsem rádo s ostatními dětmi.

• Dokážu vyjádřit své potřeby a přání (poděkovat, požádat, pozdravit).

• Dokážu po sobě uklidit hračky, chápu potřebu čistého prostoru.

• Chápu potřebu bezpečného a opatrného chování.

• Navazuji mluvní a oční kontakt při komunikaci.

• Orientuji se v jednoduchých pokynech či vyprávění.

• Dokážu reprodukovat krátké verše, říkanky.

 

 „Dítě školkou nestrašte, školka má být pro dítě radost,

ne za trest! Ušetříte si možné potíže s odmítá