Co by mělo dítě umět, než nastoupí do školky !!!
Co bych měl umět,
než nastoupím do školky
1. Orientace, znalost:
• Znám své jméno a vím, kde bydlím.
• Znám členy své rodiny.
• Dokážu pojmenovat nejdůležitější části těla (hlava, ruce, břicho...).
• Poznám si své oblečení - Všechny věci mám podepsané!
• Dokážu se svléknout i obléknout.
• Dokážu si obout a zout bačkory, boty.
2. Motorika:
• Zvládám déletrvající chůzi (nevozte mě stále autem nebo na kočárku).
• Dokážu stavět z kostek.
• Rádo čmárám, kreslím, pojmenuji svoji kresbu.
3.Sebeobsluha:
• Umím si umýt ruce mýdlem.
• Samostatně používám ručník.
• Dudlík nepoužívám ani k usínání.
• Nepoužívám pleny.
• Umím používat WC - ne nočník, zvládám základy hygieny.
• Umím se vysmrkat, utřít si nos, používám papírové kapesníky.
• Aktivně hlásím své potřeby (např. potřeba WC).
• Dokážu při jídle sedět u stolu.
• Dokážu pít ze skleničky.
• Dokážu jíst samo (nekrmte mě) a lžící, starší děti i příborem. • Při obědě jím polévku a hlavní jídlo.
• Umím ukusovat pečivo (nekrájejte mi kousky).
• Jsme zvyklý na pestré složení stravy (včetně zeleniny a ovoce).
• Jím zdravě.
4. Samostatnost, komunikace s okolím:
• Dokážu být určitou dobu či dle potřeby samo bez svých blízkých.
• Chápu nutnost odloučení.
• Dokážu se přizpůsobit novým podmínkám, pobytu ve větším kolektivu dětí.
• Jsem rádo s ostatními dětmi.
• Dokážu vyjádřit své potřeby a přání (poděkovat, požádat, pozdravit).
• Dokážu po sobě uklidit hračky, chápu potřebu čistého prostoru.
• Chápu potřebu bezpečného a opatrného chování.
• Navazuji mluvní a oční kontakt při komunikaci.
• Orientuji se v jednoduchých pokynech či vyprávění.
• Dokážu reprodukovat krátké verše, říkanky.
„Dítě školkou nestrašte, školka má být pro dítě radost,
ne za trest! Ušetříte si možné potíže s odmítá